.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سهم مازندران از حادثه هفتم تیر
در این فاجعه علاوه بر شهيد ‌آيت‌الله بهشتي رئيس ديوان عالي كشور، ۷۲ نفر ديگر از جمله ۴ وزير، چند معاون وزير، ۲۷ نماينده مجلس و جمعي از اعضاي حزب جمهوري اسلامي به شهادت رسيدند.
سهم مازندران از حادثه هفتم تیر

شمال نیوز: فاجعه هفتم تیر علاوه بر شهید بهشتی و دوستانش چهار شهید را در خاطره مازندرانیها ماندگار کرد .

شهید حجت الاسلام حاج شیخ عبدالحسین اکبری که در سال ۱۳۱۵ در ساری دیده به جهان گشود و در دوران نوجوانی و جوانی در حوزه های علمیه ساری ، مشهد و سپس در نجف اشرف به تحصیل علوم دینی پرداخت . وی نقش مهم و محوری در راهپیمایی های مازندران داشت و با خطابه هایش مردم را نسبت به انقلاب و اقدامات رژیم شاه مطلع می کرد و در مقابل افکار و خطوط انحرافی ایستادگی می کرد وی عضو هیأتهای هفت نفره کشاورزی مازندران نیز بود .دکتر مبارکه اکبری دختر شهید می گوید : به شهادت رسیدن دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش با هدف از بین بردن افکار اسلامی ملت بود اما امروز می بینیم که این انقلاب فراگیر تر شده و در جهان به اثبات رسید و من افتخار می کنم که پدرم جزء این شهدا بود .

شهید حجت الاسلام عبدالوهاب قاسمی دیگر شهید مازندرانی این حادثه بود . وی در سال ۱۳۱۲ در سوادکوه متولد شد پدرش روحانی بود و علوم حوزوی را از محل تولدش آغاز کرد . نطق کوبنده او در زمان انقلاب و پیش از آن به سبک خاص و جذاب ، مشهور بود . سخنرانی های پر شور او باعث شد پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ساری او را بعنوان نماینده خود در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند . همسرش می گوید هدف ایشان خدمت به اسلام و ا نقلاب بود و ریا نبود تا نامشان گم شود. مطمئنا خون شهدا منافقین را رسوا و نابود کرد .

شهید حجت الاسلام عماد الدین کریمی نیز سومین شهید این حادثه از خطه سر سبز مازندران بود . وی در سال ۱۳۱۱ در حوالی نوشهر دیده به جهان گشود . پدرش روحانی بود و او دروس حوزوی را در مشهد و قم گذراند . وی قبل از پیروزی انقلاب مردم نوشهر را از فساد رژیم شاه آگاه می ساخت تا جایی که ساواک در تعقیب او بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، از طرف مردم نوشهر به نمایندگی  مجلس شورای اسلامی رسید .

شهید عباسعلی ناطق نوری چهارمین شهید مازندرانی در حادثه هفتم تیر بود . وی در سال ۱۳۱۴ در نور متولد شد آشنایی با علوم دینی و شاگردی استاد مطهری و دکتر بهشتی از او خطیب و سخنرانی مورد علاقه مردم ساخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی منتخب مردم نور در مجلس شورای اسلامی شد . از خصوصیات بارز شهید ،  مبارزه و اهمیت به تبلیغات و روشنگری در مبارزات بود ودر همین راستا گروهی به نام گروه ندای اسلام تشکیل داد که زیر نظر شهید ناطق نوری به تکثیر پیام های امام می پرداخت. در نهایت در هفتم تیر سال ۶۰ در حالیکه ردای نمایندگی مردم نور و محمودآباد را بر تن داشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در جمع خانواده های شهدای این حادثه فرمودند : حادثه‌ی بزرگی همچون هفتم تیر که آیت‌الله بهشتی و جمعی از وزرا و نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی و انقلابی به شهادت رسیدند، به‌طور طبیعی باید منجر به شکست انقلاب اسلامی می‌شد اما به برکت خون این شهدا، درست عکس آنچه که تصور می‌رفت اتفاق افتاد و بعد از این حادثه، ملت متحد شد و انقلاب در مسیر واقعی و صحیح خود قرار گرفت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.338 seconds.